maanantai 3. marraskuuta 2014

Mar-ras-kuu!


Marjo:

Viime aikoina on väsyttänyt, suunpielet on auki (jonkun vitamiinin puutos?), olen joutunut rahtaamaan itseni jumppaan ja koti tuntuu pitävän vankinaan. Päivät hurahtaa ohi tukkaa kampaamatta. Onneks on pitkät ponnarihiukset. Huomaan muuttuvani päivä päivältä enemmän isäni kaltaiseksi tuumailijaksi. Poikaystävän mielestä mulla on koko ajan joku projekti meneillään, vaikka itsestä tuntuu, ettei tapahdu tarpeeksi. Toivon, että tää tuumailuvaihe on tyyntä myrskyn edellä, että kohta lamppu syttyy pään päällä ja joku ovi aukeaa. Toisaalta olen muutoksenhakuisena inspiroitunut kauniista asioista, joululahjoista, maalaamisesta ja uuden oppimisesta.

Mikään ei siis ole vialla. Päivät ovat vain täyttyneet erilaisista asioista kuin viime vuonna tähän aikaan. Siihen on ollut vaikea suhtautua. Tajusin myös eilen, että olen asunut nyt vuoden ihanassa kodissani. Tän kuun lopussa ollut tasan kaksi vuotta absolutisti sekä seurustellut puoli vuotta ihanan pojan kanssa.

Paras juttu mitä oon tänä vuonna tehnyt on pitänyt päiväkirjaa. Sain viime jouluna siskoltani sellaisen päiväkirjan lahjaksi, jossa on jokaiselle päivälle pieni alue, johon kirjoittaa. Jos olisin saanut tyhjän kirjan olisin varmasti unohtanut tehdä siihen merkintöjä. Nyt kirjoitan siihen oikeasti joka päivä jonkun mietteen, toivomuksen, selonteon tms. On ollut jännä lukea mitä kävi läpi vuoden alussa ja verrata sitä nykypäivään.

Vaikka viime lauantai meni murehtiessa, harmitellessa, itkuillessa ja rypiessä tajusin, että ei ole oikeasti syytä huoleen. Eilen tsemppasin aamupalapizzan voimin jumppaan, ekaa kertaa yksin leffaan, huitasin yhden neuleduunin valmiiks ja kävin ostamassa lahjakortilla järkyttävän kallista shampoota. Nyt, kun on ollut luppoaikaa olen tapaillut ja autellut kavereita, miettinyt suuntaa ja ollut onnellinen niin pienistä kuin isoistakin asioista, joita mulle on suotu.

Tämä vuosi on opettanut minulle nöyryyttä ja itsenäisyyttä. Kohta se lamppu syttyy, mutta sitä ennen menen vähän jumppaamaan!

Maar-ras-kuu. Tsemppiä kaikille!









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti