maanantai 24. maaliskuuta 2014

Paljon onnea vaan!


Marjo:
Mun elämä on käännekohdassa. Tuttu ja turvallinen duuni KAKSITVÅlla on loppumassa ja pitäisi uskaltaa alkaa tavoitella omia unelmiaan. Aiemmin kaikki duunijutut ovat olleet yhteisiä Piian kanssa. Meidän työ, meidän projektit & meidän asiakkaat. Kohta yhteistä on enää tää blogi ja sporttinen lifestyle.

Päätin esitellä tässä postauksessa ystävältä saamani Basam booksin, Onnellinen nyt – käytännön opas tietoiseen läsnäoloon -kirjan. Lahjan ohessa tulleessa kortissa luki ”iloisimmalle tytölle, jonka tiedän”.

Opus oli ensimmäinen self help- henkinen kirja, jonka olen koskaan lukenut. Sen on kirjoittanut psykologi ja psykoterapeutti Titti Holmer, joka esittelee potilaidensa ongelmien kautta erilaisia ongelmanratkaisutaitoja esim. ahdistukseen tai stressiin.

Kirjassa oli paljon kysymyksiä, joita Holmer esitti lukijalle. Oli mielenkiintoista pohtia kysymyksien kautta miltä erilaiset tilanteet minusta tuntuvat ja muistella myös menneitä. Sain luettua kirjan loppuun viime perjantaina Onnibussissa matkalla Turusta Helsinkiin. Aurinko paistoi, musat soi ipodista ja olin saanut oman portfolioni hetkeä aiemmin valmiiksi. Tiesin, että työnhakuproggikseni on vasta alussa, mutta silti mulla oli tosi onnellinen olo.

Vuosi 2013 oli mulle tsemppausvuosi. Silloin tuli tehtyä paljon itsetutkiskelua ja samalla myös itsenäistyttyä roppakaupalla. Oon ihan tyytyväinen, että mietin itsekseni ja juttelin kavereiden kanssa asioistani enkä juossut heti etsimään vastauksia oppaista. Kaikille sopii varmasti erilaiset stailit.
Tälle vuodelle en enää keksinyt teemaa. Nyt jos jälkeenpäin pitäisi päättää jotain, olisi tämä vuosi varmaankin "uskalluksen" tai "uusien kokemusten" -vuosi tai sitten "itsenäisyyden vuosi 2014", minun vuoteni! Tuntuu kuin olisi just valmistunut koulusta ja nyt pitäisi tsekkaa mitä tällä maailmankaikkeudella olisi minulle tarjota ja toisinpäin.

Onnellisuuskirja sai minut luopumaan karkkipäivästä. Se ei tee minua onnelliseksi ennemminkin pakkomielteiseksi. Kirjan luettuani olen alkanut miettimään valintojani ja niitä asioita mitä oikeasti tulevaisuudeltani haluan. Sen lisäksi, että haluaisin pidemmät hiukset, haluaisin myös  työskennellä kivassa tiimissä mukavien ihmisten kanssa. Voitaisiin suunnitella konsepteja, järkätä tapahtumia, somettaa tai tehdä ihan mitä vaan inspiroivaa! Haluan pysyä terveenä ja haastaa itseäni mitä uskomattomampiin urheilusuorituksiin. Haluaisin myös vierelleni jonkun kivan pojan, joka saisi mut nauramaan ja minä hänet. 

Sellaista mun maanantaihin. Onnea!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti