sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Marjon viimeinen haastelaji & bloggaus SPORTTIKAKKOSISSA


Marjo:

Nyt on aika pistää vuosi pakettiin viimeisellä haastelajilla. Olin jo varautunut menemään jonnekin himmeeseen booty sheikkaus -tanssiin kunnes pääni ei enää kääntynyt ja niska oli superkipeä. Sen sijaan päätin siis hoitaa itseni kuntoon kevyellä jumpalla. Tsekkasin Motivuksen tarjonnan ja päädyin kuntokeskuksen oman nimiseen jumppaan availemaan niskojani.

Motivuksen Nettisivut selittävät jumpan näin ” Perusjumppa. Tehokas ja selkeä tunti, joka koostuu perusliikkeistä rakennetusta noin 20 min. lämmittelystä (mm. marssi, polvennostot, kanta-peppuun), noin 20 min. lihaskunto-osuudesta koko keholle sekä noin 10 min. venyttelyistä. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunnilla soitetaan reipasta, liikkeitä tukevaa ja vaihtelevaa musiikkia. Sopii hyvin aloittelijoille.”

Ensimmäisen tunnin jälkeen Stokkan pisteessä olin niin iloinen, että laitoin palauteboksiin suuret kiitokset. Toisen kerran jälkeen Ruoholahden pisteessä kipu ei ollut enää niin kova joten uskaltauduin samana iltana hierontaan Hyvinvointi Suloon. Hieronnassa tajusin, että kipu oli poissa normaalista olemisesta, mutta niskat olivat silti todella kosketusarat. Hieroja Annastiina antoi venyttelyohjeita sekä kiellon neulomiseen, päätetyöskentelyyn tai kovaan treeniin.

Olen käynyt Motivus-jumpassa nyt kolme viikkoa putkeen kerran tai kaksi viikossa. Siihen olen vointini mukaan lisännyt myös Pacea tai MovePacea. Niskat tuntuvat hyviltä, mutta pelkään kuitenkin vähän, että ne menevät uudestaan jumiin. En ole satuttanut itseäni koskaan pahasti tai ollut lapsuuden jälkeen kuin pari kertaa sairaana. Sairauden, tapaturman tai vaikka tän lihasjumin jälkeen arvostaa taas omaa terveyttään ihan uudella tavalla!

Olen niin tyytyväinen itseeni, että jaksoin suorittaa tekemäni haasteen läpi. Olen löytänyt kivoja uusia lajeja ja ennen kaikkea uskaltanut kokeilla! Olen yksinäni välillä aika vässykkä joten esim. tanssitunneille meneminen on ollut mulle tosi iso juttu! Uskon kokeilevani uusia juttuja tämän jälkeen paljon itsevarmemmin.

Tämän kirjoituksen myötä hyvästelen lukijat tämän blogin puitteissa ja siirryn eteenpäin omalle uudelle Marjorie Of  Love –blogilleni. Se on aika erilainen kuin SPORTTIKAKKOSET, mutta jos tykkäätte mun tyylistä kirjoittaa, arjesta inspiroitumisesta, itsensä haastamisesta tms niin kantsii tutustua myös siihen.

Kiitos, kun olette seuranneet SPORTTIKAKKOSIA ja tsemppiä kaikkien uuteen vuoteen 2015!

HAASTELAJIEN PISTEET 1-5:
Joulukuu: Niskojen itsehoito Motivus-jumpassa 5/5
Marraskuu: jumppaohjaaminen kaverille 4,5/5
Lokakuu: Kuntosali, käsitreeni 4/5
Syyskuu: Kehon huolto 3,5/5
Elokuu: Poikaystävän muutto 4/5
Heinäkuu: Body Pump 5/5
Kesäkuu: Patikointi 3,5/5
Toukokuu: Motivus Afro 5/5
Huhtikuu: Step 3/5
Maaliskuu: CoreCirquit 4/5
Helmikuu: Indoor Cycling 3,5/5. 
Tammikuu: Fiesta-tanssitunti 3/5 & +oukkidoukki-maininta


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti