perjantai 10. tammikuuta 2014

Vuoden eka kerta


Piia: 
Käytiin eilen Marjon kanssa Power pace-tunnilla ja se aloittikin mun tän vuoden ryhmäliikunnat. Oon käynyt uimassa/vesijuoksemassa kerran, mutta aika rentoo on ollu liikunnan suhteen tää alkuvuosi.

Olin duunissa ilman mitään sporttivaatteita kun idea sporttaamiseen tuli, joten kaivettiin mulle KAKSITVÅn mallistosta ja varastosta ihan uudet gearit. Lainarintsikat Marjolta ja sitten oltiin vielä kengättömyyden äärellä. Jumppaan oli reilu tunti aikaa, joten äkkiä urheilukauppaan ja sieltä alesta uudet lenkkarit jalkaan. Kivaa alottaa uus jumppavuosi ihan uusissa jumppakamoissa - ihan fiilis!
(Tietty ne kengät sitte hiersi kipeesti jumpassa)

Ihan hullua miten moni näyttää tehneen uudenvuodenlupauksen terveemmästä elämästä. Kaikki paikat on aivan tukossa! Jumppa kannattaa varata etukäteen varmistaakseen paikkansa juuri sille tunnille mille haluaa päästä. Salille aina mahtuu, mutta sielläkin voi joutua vähän jonottamaan. Kokemuksesta muistelen, että helmikuussa alkaa jo helpottaa ruuhkien kanssa, kun jengi vähän rauhottuu lupaustensa kanssa.

Meidän jumppaohjaaja oli tosi hauska! Sillä millainen ohjaaja on, on tosi paljon merkitystä ainakin mun treeniin. Joskus on kiva, kun joku laittaa itsensä likoon ja naurunalaiseksi. Toisinaan taas ihan täysii jumppaava laiheliini lihaskimppu on juuri se mitä kaipaa. Molemmat ihmistyypit motivoi erilailla. Joskus vastassa on joku ujonoloinen ohjaaja, joka puhuu hiljaisella äänellä, eikä itse juuri osallistu jumppaamiseen. Ne on mun vähiten suosikkeja. Silloin kun treenaan, haluan että ohjaaja on uskottava ja saa mut tuntemaan, että just tää treeni tekee mulle ihmeitä. 

Jumpan jälkeinen höyrysauna oli taas ihan parasta. Lihakset rentoutuu, vettä tulee helposti juotua koko pullollinen (oon tosi huono juomaan vettä yleensä) ja mieli lepää. Uni tuli heti kun menin sänkyyn, vaikka muuten sen kanssa on ollut vaikeuksia. Aamulla sen sijaan meinas olla mahdotonta nousta ylös omasta ihanasta sängystä, jota osaa arvostaa tosi paljon joulunaikaan vieraissa sängyissä vietettyjen öiden jälkeen. Tämä tarkoittaa siis sukulaisvierailuja.



 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti