maanantai 6. lokakuuta 2014

Mä voitin, mä voitin!


Piia:

Osallistun melko harvoin mihinkään kilpailuihin ja siksi varmaan en niistä koskaan mitään voitakaan. Viikko sitten sain Instagramissa kilpailuhaasteen kaverilta ja päätin osallistua kun aihekin oli mieleinen: kuvaa joku ekotekosi.
Pyrin elämään ekologisesti ja eettisyyttä kunniotitaen, mutta kun haasteena oli kuvata joku ekoteko, ei tullut mieleen ainuttakaan. Päädyin kuvaamaan yksinkertaisesti aamiaislautasen, jolla on soijajogurttia ja kotimaisia marjoja, sekä tekstinpätkä kasvissyönnistä. Ja mä voitin! Ette arvaa miten iloiseksi tulin.

Pääpalkintona kisassa on koko kodin siivous ja puhdistusaineita Ecoverin sarjasta. Ihan mielettömän hyvä palkinto ainakin tällaisen ei ihan supersiisteysintoilija-ihmisen mielestä. Mä voitin viikkopalkinnon, joka on 50 euron arvosta Ecover-tuotteita.
Palkintopaketti tuli tänään aamulla aikaisin. Pakettipoika ei välittämättä arvostanut mun aamuhönkää ennen hampaidenpesua, mutta hei, jos soittaa mun ovikelloa kahdeksan aikaan, niin muuta ei voi olettaa.

Ecover ei ole mulle mitenkään vieras brändi, mutta tokihan voitto sai mut  kiinnostumaan entistä enemmän yrityksen meiningeistä. Tuotteissa on enemmän valinnanvaraa kuin uskoin ja myös herkullisen kuuloisia tuoksuja hajusteettomien lisäksi. Mitäpä sanot esimerkiksi astianpesu-aineesta, joka tuoksuu greipille ja vihreälle teelle?

Eko-ajattelu on onneksi päätynyt myös pakkauksiin ja osassa näistä käytetään meristä kalastajien toimesta kerättyä muovia. Mun miehen hiljattain edesmennyt isoäiti oli todella intohimoinen Itämeren suojelija. Tuntuu erityisen hienolta näin surun keskellä nähdä, että Ecover ottaa konkreettisia askelia merten pelastamiseen.

Käykää osallistumassa kilpailuun tästä http://www.ekosankarit.fi



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti